
Zależy Ci na zdobyciu silnej pozycji w branży? Chcesz wyróżnić się wśród konkurencji? Pomoże Ci w tym zrozumienie pojęcia topical authority, a następnie wdrożenie działań opisanych w poniższym artykule. Zobacz, jak stać się wiarygodnym z perspektywy użytkowników i algorytmów Google.
Czym jest topical authority?
Czy Twoja strona internetowa jest postrzegana jako rzetelne źródło wiedzy w branży? Właśnie do tego odnosi się pojęcie topical authority, czyli autorytetu tematycznego. Jest ono jednym z ważnych elementów SEO. Na autorytet tematyczny strony składa się przede wszystkim wartościowa treść. Serwisy opisujące szczegółowo i ekspercko dany temat zdobywają większe uznanie u czytelników i algorytmów wyszukiwarek. Nie oznacza to przedstawiania zagadnienia w sposób encyklopedyczny. Ważna jest rzetelność, ale też przystępność informacji. Jeśli Twoje artykuły są pisane przez specjalistów lub opierają się na solidnych badaniach, zwiększasz topical authority serwisu.
Topical Authority a EEAT
Jednym z czynników oceny jakości serwisu i jest autorytetu tematycznego przez Google jest EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Co oznaczają składające się na EEAT pojęcia?
Experience, czyli doświadczenie, wskazuje na to, że docenia się przede wszystkim treści tworzone przez osoby z praktycznym doświadczeniem w danej dziedzinie. Dlatego artykuł o produkcie napisany przez kogoś, kto go używał, jest bardziej wartościowy niż ten oparty wyłącznie na wiedzy teoretycznej. Expertise, czyli ekspertyza, oznacza, że autor publikacji powinien wykazać się wysokim poziomem wiedzy w danej dziedzinie, kwalifikacjami i doświadczeniem zawodowym. Authoritativeness, czyli autorytet, zwraca uwagę na reputację źródła treści – na stronę internetową bądź autora specjalizującego się w poruszanej tematyce. Na przykład serwis Forbes zdobył tego typu autorytet w dziedzinie finansów. Trustworthiness (zaufanie) oznacza, że strona powinna być wiarygodna, poprawnie cytować źródła i jasno przedstawiać kwestie polityki prywatności.
Jak budować i poprawiać topical authority?
Im bardziej Google postrzega Twoją stronę jako eksperta w danej dziedzinie, tym lepiej ją pozycjonuje. Jak więc budować autorytet tematyczny i skutecznie go wzmacniać? Oto kilka wskazówek.
Twórz wartościowe treści
W internecie jest mnóstwo powierzchownych artykułów. Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz dostarczać kompleksowe treści, najlepiej dodatkowo poparte własnym doświadczeniem, przykładami z życia i danymi. Pamiętaj też, że Google preferuje serwisy będące ekspertami w jednej dziedzinie. Dlatego jeśli próbujesz pisać na jednej stronie niemal o wszystkim – od finansów po zdrowie – algorytmy mogą uznać Twoje treści za mniej wiarygodne.
Współpracuj z ekspertami
Zaufanie i autorytet warto budować nie tylko poprzez własne treści. Dobrym pomysłem jest współpraca z ekspertami branżowymi. Możesz z takimi osobami przeprowadzić rozmowę i opublikować lub zaprosić je do stworzenia artykułu gościnnego. Jeśli na przykład prowadzisz stronę o zdrowym odżywianiu, opublikowanie artykułu z dietetykiem lub trenerem personalnym doda jej wartości z perspektywy wyszukiwarek.
Zadbaj o linkowanie
Linkowanie to jeden z fundamentów budowania autorytetu tematycznego. Ważne są zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. W ramach linkowania wewnętrznego należy zadbać o to, by każda treść prowadziła do innych powiązanych z nią artykułów na stronie. Linkowanie zewnętrzne natomiast polega na zdobywaniu umieszczonych na innych stronach linków prowadzących do Twojego serwisu. Aby je pozyskać, możesz zdecydować się na tworzenie artykułów gościnnych publikowanych na innych branżowych stronach. Podczas linkowania pamiętaj, by unikać spamerskich linków umieszczanych w serwisach o słabej jakości. To jedynie zaszkodzi Twojemu serwisowi.
Nie pomijaj fraz kluczowych
Nawet najdoskonalsza pod względem merytorycznym treść nie odniesie sukcesu, jeśli zaniedba się kwestie SEO. Dlatego zadbaj o dobór właściwych fraz kluczowych, najlepiej za pomocą narzędzi, a następnie ich odpowiednie umieszczenie w treściach. Pamiętaj też o właściwej strukturze nagłówków H1, H2 i H3 ułatwiających czytelnikom przyswajanie treści, meta opisach oraz optymalizacji szybkości serwisu. Jeżeli interesuje Cię wsparcie specjalistów od pozycjonowania w Lublinie, możesz skorzystać z oferty agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Buduj społeczność
Google zwraca uwagę również na zaangażowanie użytkowników. Jeśli Twoja treść wywołuje dyskusję, jest komentowana i udostępniana, to dla algorytmów znak, że jest wartościowa. Odpowiadaj więc na komentarze i pytania pod swoimi treściami. Dziel się linkami do artykułów blogowych w mediach społecznościowych i newsletterze. Przetwarzaj jedną treść, na przykład tę z rozbudowanego wpisu na stronie, w publikacje odpowiednie do zamieszczenia w innych miejscach, na grupach facebookowych czy profilu na LinkedInie. Działając w ten sposób, zbudujesz społeczność wokół swojej marki i przy okazji zadbasz o topical authority.
Budowanie autorytetu tematycznego wymaga czasu i zaangażowania, ale efekty są tego warte. Zacznij więc jak najszybciej pracę nad autorytetem tematycznym swojego serwisu, popraw jego widoczność i przyciągaj tłumy lojalnych użytkowników.