Decyzja o tym, jakich narzędzi użyć do promowania się w Internecie to jedna z niewielu rzeczy, które możesz całkowicie kontrolować w świecie mediów społecznościowych. Większość ludzi jest zbyt zajęta prowadzeniem firmy i nie ma zbyt wiele czasu na aktywne angażowanie się w przestrzeń internetową.
Dlatego nie warto zakładać profili wszędzie, jeśli później mają być nieaktywne. Zastanów się, gdzie najłatwiej będzie ci publikować częste wpisy. Na przykład, jeśli zdecydujesz się na pisanie bloga, jak często będziesz go aktualizować? Lub, jeśli korzystasz z narzędzi do krótkich wpisów lub nagrań (takich jak Twitter lub TikTok), czy używasz tego narzędzia do zamieszczania ogłoszeń o niskiej wartości? A może tę samą energię można wykorzystać do przesyłania treści, które mają na celu budowanie marki osobistej? Jednocześnie uważaj na treści, które publikujesz. Dostarczaj treści w sposób, który współgra z wartościami twojej marki i pasuje do danego portalu. Jeśli któryś ze standardów twojej marki jest zabawny, to raz na jakiś czas dodaj humor do swoich wypowiedzi. Jeśli rozsądek jest jednym ze standardów twojej marki, upewnij się, że słowa, których używasz, są rzeczowe i przedstawione w dobrze skonstruowany sposób.
Uważaj, aby nie wyróżniać się bardziej w przestrzeni mediów społecznościowych niż jest to potrzebne. Nie błaznuj i nie popisuj się. Nie próbuj być większą osobowością niż naprawdę jesteś. Na klawiaturze łatwo jest posunąć się za daleko. Upewnij się, że treści, które piszesz, są odpowiednie dla twoich odbiorców, a nie skupiają się wyłącznie na tobie. Upewnij się, że przesyłane treści odpowiadają charakterowi twojej marki osobistej i pasują do odbiorców danego medium społecznościowego (na przykład wiekowo). Uważaj, aby nie przesyłać zbyt wielu treści osobistych do LinkedIn i zbyt wielu biznesowych na Instagrama. Upewnij się, że każda publikowana treść jest odpowiednia i interesująca. Pisanie na profesjonalnej platformie, że wybierasz się na rodzinne wakacje, prawdopodobnie nie będzie dotyczyło wielu twoich kontaktów, ale możesz zamieścić taką informację na prywatnym Facebooku.
Ciężko pracuj, aby przedstawić spójny, ale odpowiedni wizerunek swojej grupie docelowej. Upewnij się, że twój ton i treści są konsekwentnie prezentowane zarówno w osobistych sieciach społecznościowych, jak i na profesjonalnych platformach.
W moim biznesie najlepiej działa Instagram. Atrakcyjne zdjęcia i oznaczenia miejscówki przez ludzi przynoszą efekty.